Tyresö HF - Härnösand HK 34 - 17

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag glömde faktiskt bort matchreferatet denna gång och kom på det nu!


Matchens inledning var inte den bästa i alla fall sett till försvarsspelet, framåt ledde Tyresö ändå från start men Härnösand kunde ända hänga med en bra bit in i första halvlek, vad detta berodde på kan jag inte svara mer utförligt på än att försvaret inte hade en av sina bästa stunder, men det blev det ändring på ganska omgående.

I mitten av första halvlek blev det ganska tydligt att det var toppen mot botten i denna match, Tyresö tog visserligen tag i taktpinnen redan från start när det gällde anfallspelet men nu blev även försvarsspelet bra, samtidigt som Sofie gjorde det bra i målet. Det saknades en del ordinarie spelare som var borta pga stadslagsuppdrag och skador, men i denna match gjorde det inget i mina ögon, tjejerna som fanns på plan gjorde det riktigt bra.

Andra halvlek var egentligen bara en defileringen i mina ögon, Härnsösand var aldrig ens nära. Tyresö var tvungna att göra ett målvaktsbyte eftersom Sofie sträckte sig i ljumsken och Marie gjorde ett bra inhopp, det är inte alltför lätt att komma in och vara kall, sedan blir man aldrig riktigt varm heller när det kommer så få avslut som det gjorde från Härnösands hemsida, om inte jag tror helt fel var detta den tätaste matchen bakåt i år.

Patti blev matchens lirare och det var välförtjänt hon jobbade på bra i spelet både framåt och bakåt samtidigt som hon styrde och peppade sina lagkamrater, hon vikarierade också som straffskytt då de två ordinarie straffskyttarna var borta denna match. Patti är i mina ögon en riktigt kämpe och en lagspelare som inte viker en tum och alltid kämpar tills hon stupar en riktig lagspelare. Jag jämför henne Stefan Schwarz, en riktg kämpe på fotbollsplanen som var skoningslös mot sig själv och sina motståndarna, båda har en järnvilja som återspeglas på ett bra sätt i spelet, samtidigt som båda har ett stort hjärta för laget de spelar i.

Även Ika gjorde återigen en riktigt bra match, det finns ingen hejd på denna tjej hon öser på match efter match och när spelhumöret är på topp finns det inget som kan stoppa henne.

Till sist vill jag nämna Tyresö HF flickor 98 som gjorde årets läktarmatch, när de satte igång lät det som att lilla Nyboda var fullsatt, jättebra tjejer, hoppas ni kommer ned fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Patti

Tack för de fina orden och jämförelsen. Det värmer att höra :)

2010-01-20 @ 12:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0