GUIF- Tyresö HF 24-28 (12-13)

Fan va härligt tjejer!

Andra raka segern fan va skönt, satt faktiskt på läktaren och var nervös denna match, dels över utgången som kändes oviss även om jag hade stora förhoppningar på vinst, sedan var jag nervös över hur jag skulle hantera det fina statistikbladet jag skulle fylla i samtidigt som jag skulle se matchen. Pelle lovade att han skulle hjälpa till, dessvärre var han lika bra som jag själv på att se vad som hände men det blev bra till slut. Åter till matchen.

Mactchens inleddes något trevande, man märkte att det skulle vara en tuff match men Tyresö tog ändå kommandot i början för att egentligen aldrig släppa det under hela matchen. åter till det senare. Tyresö tar alltså tag i matchen i ett tidigt skede mycket tack vare ett agressivt försvarsspel och ett fantastiskt samspel mellan Ika och Isak på nio meter, de var lite över allt och stod i princip aldrig stilla.

I halvtid leder Tyresö med 12-13 matchen är i allra högsta grad jämn. Jag är lite inför andra eftersom det tidigare under säsongen varit så att matchen har haft en helt annan skepnad i andra halvlek. Men som ni kan se av slutresultatet så behövde jag inte oroa mig, visst det var inte så att matchen var klar tidigt i andra halvlek men det kändes bra. Sista tio är matchen fortfarande jämn med ett litet övertag för Tyresö som till slut kan vinna matchen på ett mycket bra sätt, sett till det stora hela, det finns alltid detaljer att finslipa på men dessa tänker inte jag fokusera på här.

Matchen böljade fram och tillbaka flera gånger som det har sett ut tidigare under säsongen men skillnaden under den här matchen är att Tyresö ändå lyckas behålla koncentrationen för att till slut vinna matchen. Detta känns igen från matchen förra veckan, Tyresö fungerar mycket bra som lag, det har växt fram en harmoni i laget som inte funnits tidigare under säsongen, detta märktes redan på bussen dit.(kan ha något att göra med att vi inte såg mean girls heller denna gång). Det märktes också på planen där spelet såg mycket bra ut, en del leenden lyckades jag till och med skönja.

En detalj i spelet som jag dock inte kan undvika att nämna här i bloggen är försvarsspelet som jag tycker blivit mycket bättre under de två senaste matcherna. Det finns där nu en agressivitet som jag tidigare inte sett. Detta i kombination med att vi spelat fler matcher och fått igång samspelet inom laget är väldigt viktigt och kommer leda till ännu fler segrar för Tyresö.

De spelare som utmärker sig i bortalaget Tyresö är Isak gör smått fantastiska 10 assist, samtidigt som hon spelar skoningslöst på planen och inte är rädd för att både ge och ta lite smällar, Tyresö hfs egna "Foppa" en grinig och tuff spelare som samtidigt levererar magiska assists. Ika gör återigen en riktigt bra match, samtidigt som hon pushar på det övriga laget med positiva tillrop och sin egna inställning.

I hemmalaget måste man nämna Emma Göransson som göra hela åtta mål, hon visade också en bra inställning även om hela Guifs lag visade upp en mindre smickrande sida vid de tillfällen då deras målvakt olyckligt träffas av våra skott. Några femmetersluckor hade vi dock inte vid dessa tillfällen, så vid hemmareturen kan jag ställa upp med ett måtband och dela ut några höfttacklingar så att vi kan reda ut skillnaden.

Tyresös målskyttar:
Ika 7, Hille 4, Linn.L 4, Linn. E 4 (2), Patti 3, Isak 2, Tove 2, Frida (2)

Kommentarer
Postat av: Marie

Nu ska vi inte gnälla på mean girls!

2009-11-11 @ 22:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0