Tyresö - Skånela 32-20 (13-9)

Först och främst vill jag be om ursäkt för att referatet kommer så sent men det har varit fullt upp ända sedan matchens slut igår.

Jag vill hävda att starten på matchen var den mest övertygande på hela säsongen. Tyresö tog kommandot direkt och släppte det aldrig, Skånela fick aldrig någon chans och Tyresö kunde styra matchen dit de ville. Efter ungefär 10 minuter står det 8-2 till Tyresö, resultatet spelar verkligen matchbilden. Intensiteten var riktigt bra under första halvlek och de smällde bra åt båda hållen. Annie fick en fin smäll, som gör att jag knappt vågar visa mig offentligt med henne, bildbevis kommer!. Även Tyresö spelade aggressivt över hela planen. Det agressiva spelet över hela planen tror jag är en drivande faktor till att det går så bra, alla var verkligen på tårna i försvarsspelet, samtidigt spelar Marie riktigt bra i målet och gör 9 räddningar i första halvlek.

Antalet tekniska fel är också väldigt liten, vilket ännu mer bekäftar det jag skrev tidigare om att hela laget var på tårna. Visserligen åker vi på några utvisningar men det gör inte så mycket när spelet i övrigt är så pass bra, att vi är lite elaka gör också att Skånela kommer i lite obalans.

Inför andra halvlek kändes allt mycket bra, den nervositet som funnits inför andra halvlek tidigare under säsongen fanns inte där, i alla fall inte för mig, jag lade heller inte märke till något sådant på planen. Tyresö går ut i andra halvlek fulla av självförtroende, den lojhet som har funnits stundtals tidigare såg jag inte röken av och Tyresö utökar sakta men säkert avståndet till motståndarna under hela andra halvlek. Egentligen tycker jag att den första halvleken såg bättre ut rent spelmässigt men siffrorna rinner ändå iväg, Skånela ser trötta ut och har inget att sätta emot det starka kollektivet i Tyresö. Detta gör att Tyresö kan vinna matchen med hela 12 mål coh ta säsongens största seger hittills.

Linn Lemon blev vald till matchens lirare i Tyresö och detta var en mycket bra utnämning. Hon går från klarhet till klarhet. I avslutsfasen är hon mycket klinisk och har en mycket bra procentsats på sina avslut, det är inte många hon missar helt enkelt, sen är hon mycket bra i försvaret sin storlek till trots. då jag tidigare haft med en jämförelse till någon annan person vill jag inte bryta traditionen, Trots att de inte spelade på samma position vill jag jämföra Linn med en annan mycket bra handbollsspelare, Ljubomir Vranjes, precis som Linn kompenserade han sin kroppsstorlek på ett bra sätt och Linn har även en finess i sitt spel som är jämförbar med Ljubos.

Jag vill även nämna Linn E-B på den andra kanten som gör en mycket bra match och göra hela 10 mål, jämt fördelat på straffar och spelmål.

Till sist vill jag nämna kollektivt Tyresö med spelare och ledare som är med i såväl motgång som medgång och aldrig ger upp, utan bra tränare och ledare i övrigt hade inte det gått så bra som det gjort nu på slutet.

/Robert Bäckström

Det ska synas att man kämpat =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0