Tyresö vinner lätt hemma

Tyresö - GT Söder = 30-25 (19-14)

Idag mötte Tyresö GT Söder som låg strax ovanför Tyresö i tabellen och man var lite orolig hur matchen skulle sluta, då Tyresö har haft väldigat ups and downs under sina matcher.
Hemma brukar man vara starka, men det har inte riktigt lossnat för dom denna säsong.

Matchen börjar i ett ursinnigt tempo från Tyresö, där GT inte alls hänger med i svängarna och framåt spelar Tyresö som ett riktigt topp lag, men GT får hela tiden väldigt lätta mål på hemma laget och det gör att Tyresö aldrig riktigt får springa iväg mål mässigt.
Man följs åt till 7-7, men sen orkar inte GT riktigt hänga med och man slarvar med mycket fel passningar. Tyresö däremot är väldigt effektiva och sätter många väldigt fina mål. Men lite bättre skärpa bakåt skulle siffrorna varit klart större. I halvtid stod det 19-14 till hemma laget.

I andra halvlek fortsätter Tyresö att mala på och man börjar få känslan att här kan det riktigt rinna iväg, men vid ställningen 25-16 så får Tyresö en svacka och inget stämmer för dom. GT börjar knappa in och tar sig upp till 25-21, vilket gör att man börjar se lite nervositet hos Tyresö spelarna. Det som främst gör att GT lyckas knappa in, är dom lätta målen man får. Tyresö spelarna får det inte alls att stämma och utvisningarna börjar ramla in för hemma laget. Ett tag spelar man även 4 mot 6 och då kan det vara svårt att få till det framåt.
Men hemma laget lyckas till slut ta sig i kragen och vinna matchen. Man vinner med 5 bollar och om jag skall vara riktigt ärlig, så borde skillnaden varit klart större. 10 bollar och då överdriver jag inte, då jag tycker det var klass skillnad. Matchen slutar 30-25 och det skall nog GT vara mest glada för.

Det är några spelare som jag vill nämna i Tyresö:
IKA var som vanligt överallt och gjorde en mycket stark match. Hon spelar lagomt fult, men får samtidigt mycket stryk själv. En riktigt härlig lag-spelare.
ISAK gjorde åter en kanon match och många härliga assist ( 10 stycken) kom från hennes händer. Det är alltid lika kul att se henne på planen, då hon som IKA alltid ger 100%.
Linn Lemon tycker jag gör sin bästa match för säsongen och det finns så mycket mer att hämta ur den flickan. Jag tror faktiskt att det bara hänger på självförtroendet, så det skall bli riktigt roligt att följa henne på sin vänster kant.
Linn på sin höger kant gjorde enligt mig sin klart bästa match även hon idag och vi fick se 7 mål från hennes sida, varav 2 var straff.
Vill även ta fram Annie som jag tycker går från klarhet till klarhet. Det verkar som om hennes självförtroende bara stiger, då hon får mycket matchande. Mycket stark framåt, då hon verkligen ger 100 när chanserna dyker upp.

Bäst i GT:
Nummer 10 Fanny Biehl som lyckades riktigt bra framåt, samt Sophie Dennerby i målet, som jag tycker var starkast av målvakterna. Då dom spelade ungefär lika mycket.

Målskyttar i Tyresö:
Linn 7, IKA 5, Lemon 4, Hille 4, Annie 4, ISAK 3, Frida 2, Fanny 1

//Luxen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0