Arbrå HK- Tyresö HF

Då den ordinarie skrivaren strejkade idag har jag fått fatta pennan för att skriva detta referat, Jag har aldrig gjort detta tidigare, men ni är välkomna att kommentera och kritisera så mycket som ni vill. Min handbollskunskap är i vissa fall också bristfällig men mitt intresse är brinnande och jag har följt laget regelbundet under en tid.

Läget inför matchen var inte det bästa då det saknades en del spelare, det var vänsterkanten som blev lidande då de spelare som tidigare spelat på den positionen inte var disponibla denna match.

Matchen började riktigt bra för Tyresö, vi tog direkt tag i taktpinnen och matchen utvecklades väl i vår favör. Allt stämde egentligen, spelarna var taggade, försvaret fungerade bra och även så anfallsspelet. Visst släppte vi in en del mål men vi gjorde ännu fler vilket gjorde att vi under hela halvleken kunde behålla vår ledning. Som mest ledde Tyresö med 5 mål i den första halvleken som slutade 11-14 i Tyresös favör.

I den andra halvleken fick Tyresö en katastrofal start samtidigt som Arbrå inledde bra, de inledde med tre raka mål och Tyresö från den första halvleken gick inte att känna igen, ingenting fungerade som det skulle till en början. Tyresö tvingades ta en tidigt timeout för att styra upp spelet och komma in i matchen på nytt. I samnband med en utvisning för hemmalaget tog Tyresö chansen och jobbade ikapp det försprång på tre mål som Arbrå hade jobbat ihop, men det räckte inte hela vägen och Arbrå stod som slut som segrare av en jämn match. Slutresultatet skrev till 27-26.

Man kan säga att vardera lag hade en bra halvlek var och dessvärre räckte det inte hela vägen för Tyresö denna gång, om spelet från första halvlek hade hållt i sig tror jag att Tyresö hade kunnat vinna denna matchen, då hade vi ett flyt i spelet och riktigt bra go i laget som dessvärre inte håller i sig över hela matchen. Min känsla från läktaren är att vi slappnar av och tror att det hela är i hamn efter den bra starten på matchen. Det görs också en del som vi kunnat undvika med lite mer skärpa.

Det fanns en del ljuspunkter i dagens match. Sofie i målet gjorde en riktigt bra match och hade en räddningsprocent som var runt 50%, vilket är riktigt bra mer kan man inte begära av en målvakt, dessutom var hon på en del bollar som slank in med lite tur. Ika är som vanligt lite överallt över planen, stänker in bollar, gör en del assist, blockerar skott och bryter uppspel. En duracellkanin skulle jag vilja jämföra henne med. Icke att förglömma Fanny som kliver in på vänsterkanten och gör en bra förstamatch.

Dagens målskyttar:

Linn. E 7 mål varav 3 på straff, Ika 6, Soffan 2, Hille 2, Isak 2, Fanny 2, Frida 2, Sara. E 1, Annie 1, Emelie 1


/Robert Bäckström


Kommentarer
Postat av: Janusz Luxenburg

Riktigt bra och nu blir man väl ersatt, då du var riktigt snäll i dina kommentarer.

Nej bra jobbat och jag kommer igen nästa helg, då jag tyvärr har jour fram till på fredag. Synd bara att vi inte lyckades vinna denna match.

2009-10-25 @ 00:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0