Skånela - Tyresö HF (12-12) 26-24

Jag ber om ursäkt för detta sena inlägg, helgen har varit helt fullspäckad sen kände jag att det behövdes lite distans till matchen innan jag skrev om den. Jag har nu följt laget ganska intensivt under en längre tid och jag känner verkligen med alla på planen och bänken. Den stora känslan efter matchen var tomhet, vad var det som hände osv?

Redan från matchstart kände jag att detta skulle bli tufft, spelet böljade fram och tillbaka det var aldrig något lag som tog kommandot. Detta var genomgående för hela matchen den svängde fram och tillbaka mer eller mindre under hela matchen. Det var egentligen inte mycket som stämde på planen och många kom inte upp i sin normala standard. Från läktaren sett såg det ut som att det rådde en stor osäkerhet i spelet, spelarna vågade inte utmana motståndarna som man brukar.

Precis som i matchen mot Nacka var det svårt att försvara sig mot distansskyttet. Försvaret sjönk ner lågt på linjen, det gjorde att Skånelas skyttar kunde göra lite som de vill tämligen ofta. När de blev störda i detta moment hade de inte alls lika stor utdelning på sina skott. Efter ungefär 20 minuter börjar det hända något med Tyresös spel och de arbetar sig ikapp. I paus står det lika 12-12.

Efter tjejernas upphämtning i slutet av första halvlek finns det i alla fall hos mig en känsla av hopp inför andra halvlek. Men det spelet som tjejerna visade upp i slutet av första halvlek höll inte i sig i andra halvlek. Det blir precis som i första halvlek ett böljande spel där inte lag tar tag i taktpinnen. Hawaihandboll som de brukar säga på TV. Stundtals tar Tyresö ledningen men lyckas inte hålla den, Skånela jobbar hela tiden igen försprånget och det blir aldrig något ryck som det har blivit tidigare under säsongen för Tyresö.

Skånela står till slut som slutsegrare med 26-24 och besvikelsen är stor hos både spelare och ledare som på läktaren där det fanns några trogna ditresta supportrar. Besvikelsen hos mig var också stor, jag vet att tjejerna kan så mycket mer. Det har de verkligen visat tidigare under säsongen.

Jag brukar alltid lyfta fram några ljuspunkter under matcherna och det fanns några även idag. Sandra gick in och gjorde det hon skulle när hon fick chansen, en riktig slägga finns det hos henna och det visade hon även om det inte blev så många mål. Hille skötte sig bra även hon och fick till en hel del bra avslut.

Till sist vill jag nämna Linn Ebbvik som efter en svacka under några matcherna denna gång visade vilken bra avslutare hon är, exakt hur många mål hon gjorde vet jag inte men hon var tillbaka i gammalt gott slag och det är glädjande för laget.

Kom igen nu tjejer! visa nu på lördag för alla vilket bra lag ni är och vilken fin handboll ni är kapabla att spela på lördag när det smäller igen.


/Robban


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0