Tyresö HF - GUIF (14-8) 25-20

Nu var nervositeten som fanns tidigare åter efter två raka förluster. Det kunde gå hur som helst det visste jag men innerst inne så ville jag nog precis lika mycket som tjejerna och ledarna på bänken. Det skulle bara bli vinst! Mina förhoppningar blev ännu större så fort matchen började. Försvarsspelet fungerade riktigt bra ändå från start, och det jag sett tidigare under säsongen fanns där igen.

Visserligen stämde inte anfallsspelet från början och det var faktiskt Guif som kunde ta ledningen, men jag såg tendenser i spelet fom inte funnits där under de två senaste matcherna. Det som var mest positivt under första halvlek var i mina ögon försvarsspelet, det fungerade riktigt bra och kommunikationen såg ut att fungera bra i mina ögon, även om de inte var hundraprocentiga i sina insatser var det en avsevärd förbättring. Det spred sig en väldigt bra känsla i min kropp.(även om jag hade svårt att kontrollera mina känslor).

Guif kunde gå upp i en 1-3 ledning men efter det kom även Tyresös anfallsspel igång. Tjejerna jobbade sig tämligen snabbt ikapp och förbi. Det var lite förändringar i startuppställningen jämfört med tidigare matcher, då tänker jag framförallt på Linda som kom in på mittnio och gjorde en riktigt bra match. Sen blir det ju inte sämre av att man som supporter vet om att det finns gott om sparkapital även på bänken.

Andra halvlek började riktigt bra och Tyresö kunde rycka ifrån ännu mer. Jag hoppades på en riktig urladdning, det skulle göra alla gott då den senaste tidens negativa resultat varit allt annat än positivt. Men tyvärr så började det komma en del grus i maskineriet och GUIF kunde arbeta sig närmare resultatmässigt.

Jag vet inte riktigt var det var som inte stämde men det där flytet som kommit fram i mitten av första halvlek fanns inte riktigt där. Det var absolut inte så att spelet var så katastrofalt dåligt som det varit tidigare men för oss som följt laget under säsongen vet ändå att de kan så mycket bättre.

Trots nedgången i spelet kunde Tyresö till slut vinna matchen. En stor lättnad var det jag kände efter matchen. Dessutom en stor glädje både för min egen skull men även för individerna på bänken och planens skull, fan va skönt med en seger. Dessutom visade man stundtals upp ett mycket bra spel såväl framåt som bakåt. Bibehåll detta nu och spela ännu bättre i nästa match.

Till sist vill jag nämna Patti som blev matchens lirare, jag har skrivit om henne tidigare men jag vill bara lyfta fram henne igen. I denna match visade hon återigen prov på en enorm inställning hon är aldrig rädd på planen. Hennes inställning fungerar som en förebild för alla i laget. Ta till er av hennes tjejer och ni kommer att kunna gå på som ångvältar!


/Robert Bäckström

Kommentarer
Postat av: nr1-fan

Snälla rätta resultatet i titeln..

2010-02-15 @ 14:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0