Tumba HK- Tyresö HF (11-12) 22-25

Rekord i sent matchreferat jag vet, tiden efter matchen krävde annan prioritet då undertecknads sambo gjorde illa sig i slutet av matchen, sedan har det varit fullspäckat schema resten av tiden. Men jag ska i alla fall försöka skriva ned lite reflektioner från matchen.

Första halvlek började katastrofalt och detta höll i sig under i alla fall 20 minuter. Det var egentligen ingenting som stämde, försvaret lyckades inte täppa igen de lckor som skapades för tumbas anfallare och de kunde dra iväg i målprotokollet och ledde b.la med 9-2.

Anfalls spelet stämde inte heller det. Tumba satsade på ett offensivt försvar med en spets i mitten som lyckades störa Tyresös anfallsspel så pass mycket att de egentligen itne kom någonstans. Det var ingen som tog tag i taktpinnen i bortalaget och därför uteblev resultatet.

Tyresö tvingades till en timeout, men den hade inte omedelbar effekt och spelet var fortsatt knackigt, men sedan händer något och Tyresö börjar spela bättre och bättre och kan till slut komma ikapp och gå om. I halvtid ledde Tyresö med ett mål, men det var med hjärtat i halsgropen som halvtidsvilan inleddes. Vart fanns det fina spel som tjejerna visat upp tidigare under säsongen? det var som bortblåst. Det kändes också lite som att Tyresö var tagna av stundens allvar. En vinst skulle betyda att laget var klara för elitseriekvalet.

I andra halvlek ser spelet bättre ut för Tyresös del även om de inte dominerar som de stundtals gjort tidigare under säsongen. Framåt är det Ika och Isak som bär laget. Isak med sin uppoffrande spel, bollen ska bara in i målet till varje pris, Ika med sitt spelsinne och hennes fina distansskott som man stundtals fick se under matchen, De sex spelar som inleder andra halvlek matchas oerhört och får spela en väldigt lång sekvens.

Kämparanda är ett ord som speglar andra halvleken väldigt bra. Det bjuds inte på något direkt skönspel men en gedigen laginsats, Tyresö visar tydligt att man inte vill vika ned sig och gör inte heller det. I slutet av matchen gör dessvärre Annie illa sig i axeln, det är alltid tråkigt när en spelare gör illa sig, när det dessutom är ens egen sambo blir det svårt att fokusera på matchen, detta gör att bilden av andra halvlek inte är lika klar i mitt huvud därför kan jag inte redogöra för den mer är jag gjort.

Ika blev till slut matchens lirare, vilket absolut inte var en tokig utnämning men i mina ögon hade Ika och Isak kunnat dela på utnämningen då de båda var överlägset bäst i bortalaget under matchen, jag vill absolut inte föringa insatsen från övriga laget men deras stjärnor lyste klarast i denna match.

Grattis till andra platsen i serien tjejer. Det återstår visserligen en seriematch men det känns som att fokus ligger på kvalet som skall spelas inom en snar framtid. Jag hyser stora förhoppningar om att det kommer gå bra och jag vet vad ni kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0